رويدادهاى داخلى رويدادهاى داخلى
تاریخ : شنبه 1 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
به دليل گرايش هاى سياسى و شركت در راهپيمايى مخالفان؛
خبرنگار مشهور روسيه از كار اخراج شد
 
پاول لوبكوف، يك خبرنگار معروف روسى اظهار داشت كه به خاطر گرايش هاى سياسى و شركت در راهپيمايى هاى مخالفان از يك شبكه تلويزيونى مهم روسيه اخراج شده است. به گزارش ايسنا، به نقل از روزنامه ديلى ميل، پاول لوبكوف كه كارمند شبكه تلويزيونى NTV بود، در صفحه فيس بوك خود نوشت: خط تلفن همراه من توسط سرويس امنيتى روسيه مسدود شده است زيرا من از اين شبكه اخراج شده ام. لوبكوف به راديو كومرسانت گفت: مديران شبكه تلويزيونى مذكور به خاطر فعاليت هاى سياسى او و شركت در تظاهرات گسترده عليه ولاديمير پوتين، نخست وزير روسيه او را اخراج كرده اند. وى افزود: من يك برنامه ويدئويى در خصوص تخلفات انتخاباتى در انتخابات پارلمانى ماه دسامبر تهيه كردم اما شبكه NTV تصميم گرفت آن را پخش نكند. لوبكوف ۴۴ ساله يك خبرنگار كهنه كار است كه يك جايزه مهم رسانه اى را به خاطر فعاليت هايش در بخش خبرى شبكه NTV دريافت كرده است. وى همچنين تهيه كننده يك برنامه مشهور در خصوص منازل افراد مشهور بوده است. نمايندگان شبكه NTV به رسانه هاى روسيه گرفتند: قرارداد لوبكوف براى توليد يك سريال علمى در انتهاى سال ۲۰۱۱ به پايان رسيده و NTV ديگر قصد ندارد اين سريال توليد شود.
   
معاون وزير اطلاعات:
قرائن حاكى از شهادت امام موسى صدر است
 
معاون وزير اطلاعات درباره ى سرنوشت امام موسى صدر گفت: اطلاعات درباره ى امام موسى صدر ضد و نقيض است و به دليل اين كه كسانى كه در موضوع امام موسى صدر در ليبى مطلع بودند سر به نيست شدند، اطلاعات ميدانى وجود ندارد اما قرائن حاكى از شهادت ايشان است. به گزارش ايسنا، گرامى ـ معاون وزير اطلاعات ـ عصر چهارشنبه در نشست مقدماتى اجلاس جوانان و بيدارى اسلامى گفت: بعد از شروع تحولات بيدارى اسلامى تمام ارگان هاى نظام جمهورى اسلامى ايران با تمام توان در اين عرصه با توجه به ظرفيت ها فعاليت كرده و به پيشرفت اين حركت كمك كرده اند. در همين راستا دستگاه اطلاعاتى كشورمان نيز بر اساس ماهيتش به مقابله با فعاليت كشورهايى كه در جهت جلوگيرى از ادامه ى روند بيدارى اسلامى فعاليت مى كنند پرداخته و در زمينه هاى امنيتى و سايبرى تلاش كرده است تا عرصه براى بيدارى اسلامى باز شود. او با بيان اين كه غرب و آمريكا نسبت به تحولات بيدارى اسلامى يك راهبرد سه  لايه اتخاذ كرده بودند، اضافه كرد: بر اساس اين راهبرد سه لايه، در اولين لايه، آمريكا به حمايت از اصلاحات و مقابله با هرگونه انقلاب و تحركات پرداخته و در لايه ى دوم تلاش براى تفسير سكولار انجام مى شود و در لايه ى سوم جلوگيرى از مدل شدن انقلاب اسلامى ايران انجام گرفته است كه در اين راستا برنامه هاى گسترده اى انجام گرفته كه اولين گام آن حركت ۲۵ بهمن سال ۱۳۸۹ بود كه تلاش مى كردند ايران را در داخل مشغول كنند تا به ميزان مشغول سازى نظام در داخل، از ايفاسازى نقش فعال از سوى ايران در كشورهاى ديگر جلوگيرى شود. گرامى ادامه داد: پس از اين اتفاق، غربى ها تلاش كردند كه دستان مقاومت را در منطقه از كار بيندازند. به همين دليل تحولات در سوريه از اوايل سال ۹۰ آغاز شد و با ايجاد يك بحران سازى در اين كشور، از مرزهاى شرقى و غربى سلاح وارد شده و گروه هايى از القاعده براى انجام شورش هاى مختلف وارد اين كشور شدند. آمريكايى ها يك اقدام گسترده ى پيچيده ى عملياتى را در سوريه انجام دادند تا بتوانند دست اول مقاومت را از كار بيندازند و از سوى ديگر در بحرين مدلى ايجاد كردند كه مشابه مدل امنيتى كرانه باخترى بود كه بر اساس اين مدل تمام ارتباطات بخش هاى مختلف با پايتخت مانند اينترنت و تلفن قطع مى شود كه اين اقدام در مصر اتفاق افتاد. در اين هنگام وظيفه ى دستگاه اطلاعاتى اين بود كه با همه ى هجمه هاى وارده از سوى غرب مقابله كند و ارتباطات از كار افتاده را درست كند. معاون وزير اطلاعات هم چنين در پاسخ به سوالى درباره ى فيلترينگ هاى انجام شده در فضاى سايبرى ايران گفت: آسيب هاى امنيتى بسيارى در فضاى سايبرى وجود دارد. ما مجبور هستيم براى محفوظ ماندن از اين آسيب هاى امنيتى، محدوديت هايى را ايجاد كنيم؛ زيرا دشمنان با وارد كردن ويروس هايى مى توانند باعث تخليه اطلاعاتى شده و يا ضربات جدى وارد كنند. به طور مثال به تازگى دو ويروس از سوى مسوولان دستگاه امنيتى شناسايى شده كه با تلاش هاى شبانه روزى از ضربه زدن آن ها به فضاى سايبرى ايران جلوگيرى شد. او با اشاره به دستگيرى قاتل دكتر على محمدى يكى از دانشمندان هسته اى، اضافه كرد: قاتل دكتر على محمدى صاحب تجهيزاتى بود كه در نوع خود جديدترين نوع بودند و با اقدامات پيچيده اى توانسته بود اين حادثه ى تروريستى را انجام دهد.
   
 
شخصيتهاى سياسى عراق خواهان اخراج فورى منافقين شدند
 
اعضاى ائتلاف دولت قانون و جريان صدر با اشاره به حمايت برخى ازكشورهاى عربى از ادامه حضور منافقين، ضرورت اخراج اين گروهك تروريستى را كه مشكلات فراوانى براى ملت و دولت عراق ايجاد كرده اند، مورد تاكيد قرار داده اند. به گزارش مهر به نقل از پايگاه النهرين، «اسماء الموسوى» عضو ائتلاف ملى عراق اعلام كرد: برخى كشورهاى همسايه و حتى منطقه اى پيوندهاى محكمى با منافقين دارند. وى افزود: منافقين به اهداف اطلاعاتى برخى كشورهاى منطقه كمك مى كنند و اخراج آنها به قطع دخالتهاى خارجى در عراق منجر خواهد شد. عضو فراكسيون «الاحرار» وابسته به جريان صدر بيان كرد: همه اعضاى منافقين بايد از عراق اخراج شوند تا بارى بردوش كشور نگذارند، زيرا عراق به اندازه كافى با فشارهاى داخلى و خارجى روبرو است. از سوى ديگر «شاكر الدراجى» عضو ائتلاف دولت قانون نيز گفت : برخى كشورهاى همسايه خواهان ادامه حضور منافقين در عراق هستند و براى رسيدن به هدف خود به سازمان ملل متحد براى تمديد حضور طولانى مدت آنها فشار وارد مى كنند. وى افزود: نگرانيم كه سازمان ملل متحد تسليم فشارها شود به ويژه اينكه برخى گروههاى سياسى عراقى خواهان ادامه حضور منافقين به دليل منافع شخصى خود هستند. «منصور عبدالرزاق» عضو ائتلاف دولت قانون نيز گفت : نشست كشورهاى اروپايى با دولت عراق براى پناه دادن به منافقين به دلايل انسانى بوده است نه بيشتر. وى افزود: پس از اينكه بسيارى از كشورهاى عربى مخالفت خود را با ميزبانى منافقين اعلام كرده اند مذاكرات با برخى ديگر از كشورها براى انتقال منافقين به آنها در جريان است. منصور بيان كرد: دولت، اراضى عراق و هر آنچه را به مردم تعلق داشت، از منافقين پس گرفته و داد وستدهاى آنها محدود شده است. خاطرنشان مى شود اخيرا اعلام شد كه ۳۲۶ نفر از منافقين از اردوگاه اشرف به پايگاه ليبرتى منتقل خواهند شد.گروهك تروريستى منافقين از دهه هشتاد پادگان نظامى اشرف دراستان دياله (۵۷ كيلومترى شمال شرق بغداد) را به عنوان مقر خود برگزيد.
   
عضو هيئت رئيسه مجلس:
«دانشگاه آزاد» نه آزاد بودو نه اسلامى
• تغيير جاسبى ضرورى بود•
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراى اسلامى با تاكيد بر اينكه تغيير مديريت دانشگاه آزاد يك امر ضرورى بود، از مديريت جديد خواست تا به دور از رفتار احساسى و با مطالعه ساختار دانشگاه آزاد را متناسب با طراز نام آن و نظام اسلامى اصلاح كند. محمد دهقان در گفتگو با مهر، تصميم شوراى عالى انقلاب فرهنگى در خصوص تغيير مديريت دانشگاه آزاد اسلامى را مفيد ارزيابى كرد و اظهار داشت: اصل اين كار لازم بود هر چند ديرهنگام انجام شد. نماينده چناران گفت: تغيير مديريت دانشگاه آزاد ضرورى بود زيرا يك مدير اجرايى وقتى ۳ دهه در جايى خدمت مى كند ديگر قدرت نوآورى و ابتكارش را از دست مى دهد و يك مديريت بسته بر آن محيط حاكم مى شود. وى گفت: قرار بوده ما دانشگاه آزاد اسلامى داشته باشيم اما وقتى نوآورى نباشد و محيط مديريتى بسته باشد اين آزاد بودن از بين مى رود و خود به خود غير آزاد مى شود. عضو هيئت رئيسه مجلس خاطر نشان كرد: در اين صورت ديگرمحيط دانشگاه آزاد با دانشگاه بودن سازگار نيست. دانشگاه بايد محيط باز و فرهنگى و سياسى با نشاط باشد. به نظر من اين وضعيت در دانشگاه آزاد به تدريج از بين رفته بود. مسئله مهمتر اين بود كه اسم اين دانشگاه «دانشگاه آزاد اسلامى» است. اما چه در ظاهر و چه در باطن ديگر نمى توانستيم اين دانشگاه را يك دانشگاه اسلامى بدانيم. دهقان گفت: اين دانشگاه پس از انقلاب اسلامى تاسيس شده است و تغيير ساوزكار دانشگاه ها در اوايل انقلاب خيلى راحت نبود. پس از اسلامى شدن دانشگاه ها قرار بود دانشگاه آزاد با يك مديريت انقلابى شكل بگيرد و الگويى باشد براى دانشگاه هاى ديگر اما دانشگاه آزاد اسلامى از بعد ظاهر و باطن از دانشگاه هاى دولتى ما بسيار عقب تر است. لذا اين دانشگاه آزاد اسلامى نه آزاد بود ونه اسلامى. وى ابراز اميدوارى كرد مديريت جديد بدون عجله اقدامات خوبى در اصلاح ساختار دانشگاه آزاد انجام دهد. دهقان گفت: من تاكيد مى كنم به هيچ وجه مديريت جديد در اصلاح ساختار عجله نكند ۳۰ سال مديريت شده است همه گذشته نبايد تخريب شودزحماتى كه تا الان كشيده شده نبايد ناديده گرفته شود در جاهايى ممكن است ضعف هايى در مديريت وجود داشته باشد و در جاهايى نيز نقاط قوتى باشد. نقاط قوت عملكرد آقاى جاسبى بايد در اين ۳۰ سال حفظ شود و ساختارهاى درست حفظ و ساختارهاى غلط با مطالعه به تدريج حذف شود. وى گفت: براى اينكه نقاط ضعف دانشگاه آزاد را بشناسيم توصيه مى كنم مديريت جديد ۸۰ جلدى كه در كار تحقيق و تفحصى كه از دانشگاه آزاد در مجلس هفتم انجام شد مطالعه كنند عيب هاى دانشگاه آزاد را مى توان در آنجا شناخت. همچنين نقاط قوت دانشگاه آزاد در يك فرصت چند ماهه مطالعاتى به طور كامل روشن شود و كم كم به تدريج بدون اينكه ضربه به مديران كارآمد دانشگاه و اساتيد وارد شود اصلاحات انجام شود. وى گفت: نمى توان نسبت به دانشگاه آزاد قضاوت يك سويه داشت بدون مطالعه نبايد اقدام به كارى كرد هر اقدامى حتما بايد با مطالعه و دقت و بدون رفتار احساساتى انجام شود تا دانشگاه آزاد اسلامى جديدى داشته باشيم كه هم طراز اسم خود و نظام اسلامى باشد.
   
 
جلسه ۸۰ طراح سئوال از احمدى نژاد براى جمع بندى پاسخ هاى دولت
 
سخنگوى طراحان سئوال از احمدى نژاد با اعلام اين خبر كه ۴ كميسيون امنيت ملى، برنامه، عمران، اصل ۹۰ سئوال از رئيس جمهور را بررسى كرده اند از بررسى سئوال از احمدى نژاد در كميسيون هاى اقتصاد و فرهنگى مجلس شوراى اسلامى در هفته پس از تعطيلات و جمع بندى پاسخ ها و اعلام نظر به هيئت رئيسه در همان هفته خبر داد. مصطفى رضا حسينى در گفتگو با مهر با بيان اينكه هنوز دو كميسيون اقتصادى و فرهنگى سئوالات نمايندگان از رئيس جمهور را بررسى نكرده اند، گفت: معاونان رئيس جمهور در كميسيون هاى اصل ،۹۰ برنامه و بودجه، عمران و امنيت ملى به سئوالات نمايندگان پاسخ گفتند. نماينده شهربابك در مجلس تصريح كرد: پس از بررسى سئوال از احمدى نژاد در ۲ كميسيون باقيمانده پس از تعطيلات مجلس ۸۰ نفر طراحان سئوال با برگزارى جلسه اى پاسخ هاى معاونان احمدى نژاد به سئوالات مطرح شده را بررسى كرده و به راى مى گذارند. در صورتيكه قانع نشده باشند موضوع به هيئت رئيسه ارجاع مى شود تا هيئت رئيسه طبق آيين نامه مراتب را به رئيس جمهور اعلام مى كند تا شخص ايشان براى پاسخ به سئوالات نمايندگان در صحن علنى مجلس حضور يابند. سخنگوى طراحان سئوال از احمدى نژاد اظهار داشت: پاسخ هاى معاونان رئيس جمهور به سئوالات نمايندگان در كميسيون هاى امنيت ملى، برنامه، عمران و اصل ۹۰ كلى و توجيهى بوده است. وى افزود: معاونان احمدى نژاد در اين جلسات ايرادات شكلى به سئوالات مى گيرند و اعلام مى كنند كه اظهار نظر در فلان مورد يا عدم اجراى برخى از قوانين حق رئيس جمهور است و رئيس جمهور ايده و نظر خاص خود را داشته و به اين صورت اعلام كرده است. وى تاكيد كرد: همين قدر كه مجلس موفق شده اين موضوع مهم را كه همه بايد حول محور قانون عمل كنند و حتى رئيس جمهور نيز براى تخلفاتش بايد به مجلس پاسخگو باشد را پيگيرى كند بسيار ارزشمند است. حسينى افزود: دشمنان ما بدانند اگر ما در بدترين شرايط نيز قرار داشته باشيم هر قوه وظيفه خود را انجام مى دهد، با وجود رهبرى در راس جامعه و هدايت هاى حكميانه ايشان هيچ آسيبى به كشور نمى رسد. وى افزود جهانيان بدانند ما در سطحى از دموكراسى قرار داريم كه حتى اگر در معرض تهديد دشمن هم قرار داشته باشيم همه چيز در كشور بر اساس قانون عمل شده و اين تهديدها هيچ تاثيرى در روند اداره كشور نخواهد گذاشت. وى در پايان تاكيد كرد: اميدواريم سئوال از رئيس جمهور به نتيجه اى ختم شود كه رضايت خدا، رضايت مقام معظم رهبرى، مصلحت كشور و رضايت مردم در آن باشد. به گزارش مهر، اظهارات احمدى نژاد در مورد عفاف و حجاب يكى از سئوالات طراحان سئوال از وى است كه هفته آينده در كميسيون فرهنگى بررسى خواهد شد.
   
دبير كميته برق انجمن صنفى پيمانكاران ساختمانى:
پول انشعاب برق به خزانه رفته است نه حساب توانير
 
هزينه هايى كه به عنوان پول انشعاب از مردم گرفته مى شود به جاى واريز به حساب توانير، به خزانه واريز شده و براى رسيدن به دست پيمانكاران برق با تاخير هاى زمانى همراه است. عليرضا كفشكنان دبير كميته برق انجمن صنفى پيمانكاران ساختمانى، تاسيساتى و تجهيزاتى در گفتگو با ايلنا با اشاره به پيگيرى هايى كه كميته برق انجمن براى دريافت مطالبات پيمانكاران برق صورت داده است،گفت: در جلساتى كه با نمايندگان مجلس و كميسيون اصل ۹۰ داشتيم، تاخير درپرداخت مطالبات پيمانكاران برق بررسى و بخشى از آن مطالبات نيز پرداخت شد. وى با اشاره به پرداخت ۱۰ تا ۱۵ درصد مطالبات گذشته شركت هاى توزيع برق از بخش مطالبات برق، گفت: اين بخش مطالبات گذشته بود اما متاسفانه مطالبات جارى نيز به آن ها اضافه شده و اگر اين مشكلات ساماندهى پيدا نكند، صنعت برق با مشكلات جدى ترى روبرو مى شود. كفش كنان يكى ديگر از مشكلات موجود براى شركت هاى توزيع برق را عدم واريز هزينه هايى دانست كه به عنوان پول انشعاب از مردم گرفته مى شود. وى تاكيد كرد: هزينه هايى كه به عنوان پول انشعاب از مردم گرفته مى شود به جاى واريز به حساب توانير، به خزانه واريز شده و براى رسيدن به دست پيمانكاران برق با تاخير هاى زمانى همراه است. وى اين نحوه پرداخت را عاملى براى ايجاد مشكل در گردش پول دانست و گفت: بخشى ازهزينه هايى كه از طرف وزارت نيرو و شركت هاى توزيع واريز مى شود، مربوط به هزينه هاى برق بوده و برخى ديگر مربوط به پول انشعابى است كه از مردم گرفته مى شود. كفش كنان ادامه داد: با مصوبه جديد دولت، از اين به بعد اين هزينه ها به حساب خود توانير ريخته شده و از تاخيرزمانى در پرداخت آن جلوگيرى مى شود.
   
 
مخالفت مجلس با كليات طرح ممنوعيت شغلى۲ تابعيتى ها
 
نمايندگان مجلس شوراى اسلامى در جلسه روز گذشته، كليات طرح دو فوريتى ممنوعيت شغلى دوتابعيتى ها، الزام دولت به پيگيرى حقوق قربانيان ايرانى حوادث تروريستى در محاكم داخلى و خارجى و موادى از لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز مربوط به تعيين مجازات شروع جرم قاچاق كالا و ارز را بررسى كردند. مجلس با كليات طرحى دو فوريتى درباره افراد داراى تابعيت دوگانه مخالفت كرد. در اين طرح دو فوريتى كه كليات آن به تصويب مجلس نرسيد، آمده بود: اشخاصى كه تحصيل تابعيت ايرانى نموده يا بنمايند از همه حقوقى كه براى ايرانيان مقرر است بهره مند مى شوند اما نمى توانند عهده دار پست هاى مهم اطلاعاتى و امنيتى و اقتصادى شوند. اين طرح به امضاى ۵۵ نفر از نمايندگان مجلس نيز رسيده بود. به گزارش ايسنا، مهرداد لاهوتى يكى از طراحان اين طرح دوفوريتى گفت: خارجيانى كه در ايران تابعيت گرفته اند از ۹ پست مندرج در ماده ۹۸۲ قانون مدنى محروم شده اند. وى خاطر نشان كرد: نيت طراحان اين بود ايرانيانى كه داراى تابعيت دوگانه هستند و نقش مهمى در فساد بزرگ مالى اخير داشته اند نيز مشمول اين ماده شوند، به همين منظور طراحان طرح، شمول ماده ۹۸۲ قانون مدنى را براى ايرانيانى كه تابعيت دوگانه دارند، گسترش داده اند. وى تاكيد كرد: اين مطالبه مردم از مجلس به دليل فساد بزرگ مالى اخير است؛ بنابراين به اين طرح راى دهيد تا ايرانيانى كه زندگى شان در خارج از ايران است نتوانند در داخل پست سازمانى داشته باشند و به اين ترتيب از تكرار تخلف مالى اخير جلوگيرى شود. در ادامه محمدرضا خباز در مخالفت با اين طرح گفت: نيازى به چنين طرحى نبود چرا كه ماده ۹۸۹ قانون مدنى علاوه بر آنكه تابعيت ايرانى افراد را كان لم يكن تلقى كرده، اموال آنان را مصادره و از تصدى مشاغل دولتى محروم كرده است. وى خاطر نشان كرد: طرح مذكور مصاديق پست هايى كه افراد داراى تابعيت دوگانه از آن محروم مى شوند را مشخص نكرده است، بنابراين ابهام دارد. حسن غفورى فرد با استناد به اصل ۴۱ قانون اساسى گفت: معناى طرح اصلاح ماده ۹۸۲ قانون مدنى اين است كه اگر بلافاصله كسى تابعيت كشور ديگرى را پذيرفت، به سرعت از تابعيت ايرانى خارج مى شود. وى تاكيد كرد: هيچ فردى نمى تواند تابعيت دوگانه داشته باشد و مصادره اموال و زندانى شدن نيز جزو مجازات هاى تعيين شده از سوى قانون مدنى است. وى افزود:  به عبارت ديگر كسى كه تخلف كرده و داراى تابعيت دوگانه شده، علاوه بر آنكه نمى تواند پست سازمانى داشته باشد، همچنين نمى تواند در تابعيت جمهورى اسلامى باقى بماند. نماينده مردم تهران تاكيد كرد: معناى كار طراحان اين است كه تابعيت دوگانه اشكال ندارد و فقط اين افراد نمى توانند پست سازمانى داشته باشند. رييس مجلس شوراى اسلامى در پاسخ به اخطار غفورى فرد، با وارد ندانستن اخطار وى گفت: قانون اساسى اين مطلب را مورد تاكيد قرار داده ولى تخلفات، مطلب ديگرى است. وى پرسيد آيا كسى كه مى خواهد مسئوليت بگيرد نبايد وضعيتش مورد بررسى قرار گيرد? وى افزود: موضوع مورد تاكيد طرح اصلاح ماده ۹۸۲ قانون مدنى، مشروعيت داشتن تابعيت دوگانه افراد نيست، بلكه بررسى تابعيت مضاعف افراد و واگذار نكردن مسئوليت هاى دولتى به آنان است، به همين دليل اخطار شما را وارد نمى دانم پس از سخنان موافقان، نماينده دولت در توضيحات مجدد يكى از طراحان، كليات طرح مذكور به راى گذاشته شد كه از ۱۹۵ نماينده حاضر، ۵۶ نفر موافق، ۶۶ نفر راى مخالف و ۲۷ نفر راى ممتنع دادند. بر اين اساس نمايندگان مجلس با كليات طرحى مخالفت كردند كه افراد داراى تابعيت دوگانه را از تصدى پست هاى مهم اطلاعاتى و امنيتى و اقتصادى منع مى كرد. در بخش ديگرى از مذاكرات نمايندگان در جلسه ى علنى ديروز مجلس شوراى اسلامى، نمايندگان به يك فوريت طرحى راى دادند كه در صورت تصويب نهايى آن دولت ملزم به پيگيرى حقوق قربانيان ايرانى حوادث تروريستى در محاكم داخلى و خارجى خواهد شد. به گزارش ايسنا، حشمت ا... فلاحت پيشه كه به عنوان يكى از طراحان يك فوريت اين طرح سخن مى گفت، با بيان اين كه ترور دانشمندان ايرانى به عنوان يك استراتژى براى غرب مطرح است، يادآور شد: ما بايد حقوق ايرانيان و بازماندگان حوادث تروريستى را دنبال كنيم، چرا كه عده اى اقدام به ترور ايرانيان مى كنند و از سوى ديگر از غرب پاداش سياسى دريافت مى كنند. نماينده اسلام آباد غرب با اشاره به وجود ترديد در روابط ايران با برخى دستگاه ها و سازمان هاى بين المللى مثل آژانس انرژى اتمى، تاكيد كرد: برخى سازمان هاى اطلاعاتى مثل سازمان سيا، به حلقه ى وصلى بين گروه هاى تروريستى و سازمان ها تبديل شده اند. اين عضو كميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس اضافه كرد: در برخى دادگاه هاى كشورهاى غربى، پرونده هايى عليه جمهورى اسلامى شكل گرفته، در آنها حكم صادر شده و غرامت هايى براى كشورمان مصوب شده است، در حالى كه ما در قبال اقدامات تروريستى عليه كشورمان، حتى يك پرونده را هم به نتيجه نرسانده ايم. على اصغر يوسف نژاد هم كه به عنوان مخالف يك فوريت اين طرح سخن مى گفت، با تاكيد بر لزوم پيگيرى حقوق قربانيان حوادث تروريستى تصريح كرد: شكى نيست هيچ كشورى در دنيا به اندازه ى ايران قربانى حوادث تروريستى نبوده است. وى ادامه داد: در شرايط فعلى نيز استراتژى ابرقدرت ها استفاده از ترور براى جلوگيرى از پيشرفت هاى علمى و فناورى مخصوصا در ابعاد هسته اى است. اين نماينده ى اصولگراى مجلس خاطرنشان كرد: سوال من از طراحان اين است كه اين طرح چه الزامى دارد و در محتواى آن به دنبال چه چيزى هستيد كه در صورت تصويب به آن دست پيدا مى كنيد? در حالى كه تمام آنچه در اين قانون آمده در داخل براى دستگاه هاى اجرايى منظور شده و ما به جاى اين اقدامات بايد از كارهاى پيشگيرانه و حفاظتى استفاده كنيم. يوسف نژاد موارد پيش بينى شده در اين طرح يك فوريتى را سطحى، گذرا و بدون توجه به اقدامات پيشگيرانه توصيف كرد گفت: بهتر بود طراحان قدرى عميق تر به اين موضوع توجه مى كردند. گفتنى است: پس از سخنان موافق و مخالف يك فوريت اين طرح با ۱۲۷ راى موافق، ۶ راى مخالف و ۱۶ راى ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماينده به تصويب رسيد. به گزارش ايسنا، دستور ديگرى كه نمايندگان درجلسه ى ديروز مجلس به آن رسيدگى كردند لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز بود و طى آن ماده مربوط به تعيين مجازات شروع جرم قاچاق كالا و ارز حذف شد. به گزارش ايسنا، در بررسى اين ماده رضا عبدا...ى رييس كميسيون برنامه و بودجه مجلس پيشنهاد حذف را مطرح كرد و گفت: اين كه چرا هر سال بيش از ده ميليون پرونده در محاكم قضايى مطرح مى شود و چرا با وجود استفاده بيش از ۲۴۰ ميليارد دلار درآمد نفت و گاز وضع اشتغال و بيكارى در كشور اين چنين است مربوط به تصويب چنين قوانينى است. به گزارش ايسنا، اگر اين ماده به تصويب مى رسيد وسايل نقليه حامل كالاى قاچاق اگر در فرودگاه، لنگرگاه يا راه غيرمجاز توقف مى كردند عمل ارتكابى توسط فرمانده كشتى يا ناخداى شناور، راننده يا خلبان شروع به جرم قاچاق محسوب مى شد. نمايندگان در بررسى ماده اى ديگرى از اين لايحه ماده ۶۷ مربوط به تعيين مجازات براى شروع به جرم قاچاق را مراعا گذاشته و آن را جهت بررسى بيشتر به كميسيون اقتصادى ارجاع دادند. مجلس در بررسى ماده ۶۸ لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز به بحث و بررسى پرداخت اما در مورد آن راى گيرى نهايى انجام نداد.
   
فروزنده خبر داد:
شنبه و دوشنبه آينده روز كار است
 
معاون توسعه و مديريت برنامه ريزى احمدى نژاد گفت: شنبه و دوشنبه روز كار است، ولى دستگاه ها مى توانند به كارمندانى كه تقاضاى مرخصى داشته باشند، مرخصى  دهند. به گزارش ايسنا، لطف ا... فروزنده در حاشيه جلسه دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه با توجه به تعطيلى يكشنبه و سه شنبه هفته آينده اين احتمال وجود دارد كه از سوى دولت بين تعطيلى، تعطيل شود، با رد اين موضوع و با بيان اين كه دولت در زمينه تعطيلى تصميمى نگرفته تاكيد كرد كه روز شنبه و دوشنبه روز كار است.
   
وزير خارجه:
مذاكرات ايران و ۱+۵ احتمالا در استانبول برگزار خواهد شد
 
وزير امور خارجه جمهورى اسلامى ايران در آنكارا اعلام كرد مذاكرات هسته اى ايران و گروه ۱+۵ احتمالا در استانبول برگزار خواهد شد. به گزارش مهر به نقل از خبرگزارى فرانسه، وزير امور خارجه جمهورى اسلامى ايران كه ديروز براى ديدار با مقامات بلندپايه تركيه وارد آنكارا شده است، اظهار داشت مذاكرات ميان ايران و كشورهاى عضو گروه ۱+۵ درباره موضوع هسته اى تهران احتمالا در استانبول تركيه برگزار خواهد شد. على اكبر صالحى افزود : مطمئن نيستم، اما احتمالا اين مذاكرات در استانبول برگزار خواهد شد. به گزارش فرانس پرس، وزير امور خارجه ايران زمان اين مذاكرات را مشخص نكرد. صالحى همچنين تاكيد كرد احمد داود اوغلو وزير امور خارجه تركيه تماسهايى با كاترين اشتون مسئول سياست خارجى اتحاديه اروپا و سعيد جليلى دبير شوراى عالى امنيت ملى جمهورى اسلامى ايران براى تعيين زمان ازسرگيرى مذاكرات دوجانبه انجام مى دهد. آخرين دور مذاكرات ميان ايران و گروه ۱+۵ ژانويه ۲۰۱۰ ميلادى در استانبول برگزار شد.
   
 
تقدير از خلبان شهبازى در جلسه هيات دولت
 
خلبان هوشنگ شهبازى از سوى احمدى نژاد در هيات دولت مورد تقدير قرار گرفت. به گزارش ايسنا، خلبان هوشنگ شهبازى پس از اين كه در هيات دولت مورد تقدير احمدى نژاد قرار گرفت در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: تحريم صنعت هواپيمايى كشورمان با اصول اوليه حقوق بشر در تناقض است. اولين اصول حقوق بشر بر امنيت جان انسان ها و مسافرت هاى هوايى تاكيد دارد.
   
 


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: , , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید